Online: Kalfsvlees kroket of bitterbal

Onze Hollandse kalfsvleeskroket.

In Nederland is deze kalfsvleeskroket op elke hoek van de straat te krijgen. Mateloos populair. Nu vinden wij, van Stichting Kroket, lang niet elke snackbar-kroket de moeite waard. Als je eenmaal weet hoe lekker die zelfgemaakte kroketten zijn, ben je niet meer snel tevreden.

Nederlanders die in het buitenland wonen missen deze Hollandse lekkernij vaak. Dat begrijpen wij heel goed! Een online workshop is daarom ideaal! Iedereen kan in zijn eigen keuken deze heerlijke lekkernij leren maken!
Wij helpen jou daarbij! Van ons krijg je een boodschappenlijst én een te doen lijst.

Op de dag van de workshop gaan we meest rond het middaguur Nederlandse tijd van start via het programma Zoom. Een kwartier tevoren kan je al inloggen. We moeten wel even flink aan het werk om de kroket te maken. Na maximaal 1.5 uur kan de salpicon (de vulling van de kroket) afkoelen. Dan nemen we een pauze van 20 minuten. Hierna vormen we de kroket of bitterbal en kunnen we paneren. Drie uur na aanvang van de workshop zijn de kroketten meest klaar! Natuurlijk is er volop tijd en ruimte om alle (kroket-)vragen te stellen!

de deelname aan de workshop kost € 18.- | je doet zelf alle boodschappen
Klik hier om je aan te melden. Of kijk in onze agenda voor beschikbare data.
Het gaat dan als volgt:
  • Na aanmelding en betaling ontvang je van ons een boodschappenlijst. Je kan direct van start met oriënteren. Moeten er nog bestellingen geplaatst worden? Op internet of bij de plaatselijke winkels? Heb je alle materialen in huis?
  • 1 tot 3 dagen tevoren: Stoof het vlees en maak bouillon.
    óf de luie versie: koop gestoofd vlees bij de slager en zorg voor een bouillonblokje.
  • Dag van de workshop: Volg online de workshop kroketten maken!

Benieuwd wat anderen ervan vonden. Lees hier een enthousiaste review.

Wat zijn de minimale vereisten om mee te kunnen doen?
Je hebt ruimte in de keuken nodig.
Je hebt ruimte in de koelkast en vriezer nodig.
Je moet kunnen frituren. (Lees hier meer over frituren).
Voor het vormen van de kroket kan je het meest handig een ijslepel gebruiken. Zie  onderstaande foto voor het model. De maat moet 40, 50, 60 of 70 zijn. Deze maten hebben een diameter van 46 mm, 40 mm, 38 mm of 35 mm.

Geen enkele twijfel? Meteen reserveren kan hier.